خامنه ای به محل جرم باز می گردد
نیما فرمین نیما فرمین

دکترای حقوق از دانشگاه مون پلیه- فرانسه

 

پس از گذشت بیش از یک سال از کشته شدن دکتر مسعود علیمحمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران، سید علی خامنه ای به محل جرم بازگشت، وی پس از افشا شدن نقش رژیم اسلامی در این قتل، برای پایان دادن به شایعاتی که ماه ها برسر زبان ها جاری است، و پس از پخش یک گزارش مستند در تارنما های فرانسوی زبان و بخش فارسی صدای اسرائیل،  شتاب زده به دیدار همسر و فرزندان دکتر علیمحمدی شتافت.

 

رفتن آخوند خامنه ای به خانه علی محمدی پس از یک سال، آن هم  سه روز  پس از افشا شدن دخالت مستقیم وی، به درستی گویای همان ترسی است، که جنایت کاران را ناخودآگاه به صحنه قتل می برد.

 

در عکس هایی از این دیدار که در رسانه های ایرانی پخش شد، نگاه خشم آلود ایمان، پسر بیست و شش ساله دکتر علیمحمدی نشان می دهد که به آمر قتل پدرش چگونه می نگرد، او ذره ای به شعار های تهی خامنه ای باور ندارد. همسر علی محمدی ناچار است بپذیرد که همسرش را ماًموران اسرائیلی به قتل رسانده اند، خنده زهر آگینی که بر لب دارد حاکی از نگرانی یک مادر در باره فرزندانش می باشد، همان نگرانی که دکترعلیمحمدی در باره فرزندان خود داشت و به یکی از دانشمندان اسرائیلی همکار خود در پروژه سزامی در کشور اردن باز گو کرده بود.

 

انگیزه روانی دوباره رفتن قاتل به صحنه جرم، هنوز به درستی آشکار نشده است، ولی  در شناخت عامل و یا عاملین قتل به پلیس و دادگاه ها کمک می کند. پاره یی از روانشناسان ، این واکنش ناخودآگاه بزهکار را برخاسته ازترس می دانند. در قتل ها، انگیزه قاتلین هر چه باشد، گاه  از روی دستپاچگی، ابزار و یا آثاری را در صحنه ی جرم برجای می گذارند ، که کار شناسایی بزهکار را آسانترمی کنند.

 

در پاره یی از قتل ها، که آمر در بیرون از صحنه است، ترتیبی می دهد، که عامل قتل و گواهان بلافاصله و یا در جریان رسیدگی نابود شوند.این شیوه یی است، که خامنه ای در ترور سعید حجاریان و سعید امامی در پیش گرفت.

 

انگیزه قتل ها یکسان نیست، انتقام، حسادت، مال اندوزی، از بین بردن گواه و عامل قتل و بالاخره ایجاد ترس وهراس در میان مردم، این انگیزه ها به فراوانی در حکومت اسلامی ایران دیده می شود.

 

شیوه ی قتل ، و به ویژه قتل های زنجیره یی همواره یکسان است، و بسیار دیده شده است، که اسلحه و ادوات ارتکاب جرم تغییر نمی کند " صحنه سازی،  تصادف ، مسموم کردن ، به دام انداختن ، کمین کردن و بمب گذاری" را می توان بازگو کرد.

 

دربسیاری از جرایم، بزهکار آگاهانه و یا از روی عجله ، ادوات جرم را برجای می گذارد، و یا پلیس و دادگاه با گرفتن  پول مجرم و یا گواه را از صحنه جرم دور می کنند. در پرونده کشتن سعید امامی و ترور سعید حجاریان، متهمین اصلی به کیفر قانونی نرسیدند ، و دادگاه و آخوند خامنه ای برای فرار از جرم چشم های خود را بستند. 

 

افشا شدن دخالت های مستقیم آخوند خامنه ای در قتل ها ، و ترس و هراسی که در او به وجود آمده بود، وی را ناگزیر به قتل نزدیک ترین جلادان خود نموده و یا به کشتن ایرانیانی که ازعمال حکومت بودند، تن داده است. هنگامی که اختلاف میان سپاه پاسداران و سعید حجاریان بنیانگذار" وا واک" یکی از نزدیک ترین عمال خامنه ای تشدید می شود، وی از روی ترس جانب سپاه را می گیرد، و سه فرمانده سپاه "ذوالقدر، نجات و ذوالنون" ترور او را سازمان دهند. در جریان قتل های زنجیره یی ، خامنه ای  برای فرار از رسوایی بیشتر، دستورمی دهد، سعید امامی که ازسرسپردگان و یارانش در کشتار ایرانیان بود، در زندان مسموم کنند.

 

آخوندخامنه ای، برای دادن درس عبرت و ایجاد ترس میان دانشگاهیان، فرمان می دهد که دکتر مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه را که در انتخابات مخالفت خود را با احمدی نژاد ، بازگو کرده بود، با گذاشتن بمب در کنار خانه اش به قتل برسانند ، سپس با استفاده از دستگاه های تبلیغاتی رژیم اسلامی کشور های دیگر را به این جنایت متهم می کند، و پس از چند ماه یکی از عوامل سرکوب مردم در سپاه پاسداران را در یک نمایش تلویزیونی عامل کشور های بیگانه و مسبب قتل معرفی می نماید. تبلیغات رژیم طوری موثر واقع می شود که همسر دکتر علیمحمدی حاضر می شود طناب دار را به گردن قاتل فرضی شوهرش بیاندازد، ولی با افشای این نمایش مسخره دوران استالینی، شک در دل خانواده علیمحمدی ظاهر می شود و خامنه یی ناچار می شود تا شخصاً وارد میدان شود.

 

در این رهگذر آن چه بیشتر ناکامی خامنه ای را در این صحنه سازی ها آشکار می کند، دست پاچگی اواست ،این بار برآن است  که با آوردن زن جوانی یک نمایش تلویزیونی دیگر با توسل به رمل و اصطرلاب و داستان های بی بنیاد ، از مهلکه نجات پیدا کند.

 

در این روزها یی که مردم آزاده ی تونس ، به حکومت استبداد پلیسی بن علی پایان دادند، و جنبش های آزادی مردم در مصر،اردن ، الجزایر و یمن آغاز شده است ، آخوند خامنه یی باید بداند، که به زودی ناقوس مرگ حکومت استبداد فرقه شیعه زده به صدا در خواهد آمد.

 

سی ام ژانویه 2011


January 31st, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی